Isnin, 30 Mei 2011

Kenangan Manis di TPG sekitar 1970-1980an

Salam buat semua. Kali ini aku kirimkan korang gambar-gambar lama simpanan kawan aku Hamzah Radzi di Telok dan juga simpanan keluarga aku sendiri. Setiap gambar membawa seribu erti. Korang perhatikan dengan teliti setiap gambar. Ramai di antara warga-warga Telok ini kini sudah meninggal dunia. Alfatihah buat  roh-roh mereka.  Ada di antara mereka yang mungkin kita kenali secara peribadi. Bandingkan wajah dan perwatakan mereka termasuk latar belakang tempat sekitar Telok masa itu. Jangan lupa amati cara  mereka berpakaian dan bersosial. Akhir kata, pleasant viewing. Wasalam.
 
Team veteran Bola sepak Telok





AJK Masjid Telok
AJK Masjid Telok Sekitar 1987
Makan dalam talam di Masjid Telok
Reka bentuk Masjid sekitar 1980an

Program Keagamaan di Masjid Telok
Kenduri Kahwin Keluarga aku sekitar 1980
Rumah pusaka moyang aku di Telok sekitar akhir1970an
Moyang perempuanku...c. 1960an

Datukku...1950an

Datukku...1970an


1 ulasan:

  1. Terima kasih......dapat imbau kembali kenangan lama......beberapa individu dalam gambar yang sangat saya kenali....tapi semuanya dah tidak ada lagi...al fatihah untuk mereka.....

    BalasPadam

Seronoknya Berhari Raya di Klang.....Suatu Masa Dahulu

Salam buat semua. Atok muncul lagi. Hehehe...Sengaja Atok sambung balik cerita Atok hari itu pasal Puasa dan Raya. Orang Melayu ini berbeza ...